Regulamin
Regulamin sklepu AleKotły.pl
1.
Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1.
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka
organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają
zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;
2.
Konsument – Klient, który jest osobą fizyczną i spełnia
kryteria określone w definicji z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego. Zgodnie z tą
definicją za Konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
3.
Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr
16, poz. 93 ze zm.);
4.
Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą
elektroniczną w ramach sklepu internetowego AleKotły.pl;
5.
Sklep internetowy
(Sklep) – serwis internetowy dostępny
pod https://AleKotły.pl za pośrednictwem, którego Klient może w
szczególności składać Zamówienia;
6.
Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym;
7.
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu
Cywilnego, zawarta pomiędzy sklepem a Klientem, zawierana z
wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
8.
Ustawa o prawach
konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o
prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);
9.
Ustawa o świadczeniu
usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18
lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204
ze zm.);
10. Zamówienie –
oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy
sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
2.
Postanowienia ogólne
1.
Niniejszy Regulamin określa zasady
korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem: https://AleKotły.pl
i jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną.
2.
Sklep internetowy, działający pod
adresem: https://AleKotły.pl prowadzony jest przez przedsiębiorcę Pawła
Dynię, Zatom 27, 73-220 Zatom numer NIP 955-191-23-74
3.
Niniejszy Regulamin określa w
szczególności:
1.
zasady dokonywania rejestracji i
korzystania z konta w ramach sklepu internetowego;
2.
warunki i zasady dokonywania
elektronicznej rezerwacji produktów dostępnych w ramach sklepu internetowego;
3.
warunki i zasady składania drogą
elektroniczną Zamówień w ramach sklepu internetowego;
4.
zasady zawierania Umów sprzedaży z
wykorzystaniem usług świadczonych w ramach sklepu internetowego.
4.
Korzystanie ze sklepu internetowego jest
możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego
korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
1.
przeglądarka internetowa z włączoną
obsługą apletów Javy,
2.
minimalna rozdzielczość ekranu 300 x 600 pikseli.
5.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami
prawa Paweł Dynia zastrzega sobie możliwość ograniczenia
świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które
ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o
powyższym powiadomieni.
6.
Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego
Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie
głównej serwisu https://alekotly.pl/Regulamin-cterms-pol-18.html oraz
zapisać jego treść i sporządzić wydruk.
3.
Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego.
1.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu
komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Witryny usługami, Sklep
internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia
zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące
zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych
osobowych przesyłanych w Internecie.
2.
Klient zobowiązany jest do:
1.
niedostarczania i nieprzekazywania treści
zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc,
zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
2.
korzystania ze sklepu internetowego w
sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie
określonego oprogramowania lub urządzeń,
3.
korzystania ze sklepu internetowego w
sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami
korzystania z sieci Internet.
4.
Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
1.
Informacje o Towarach podane na stronach
internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i
użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art.
71 Kodeksu Cywilnego.
2.
W celu zawarcia Umowy sprzedaży za
pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową https://AleKotły.pl, dokonać wyboru podejmując
kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz
informacje dostępne na stronie.
3.
Wybór zamawianych przez Klienta Towarów
dokonywany jest poprzez ich dodanie do koszyka.
4.
W trakcie składania Zamówienia – do
momentu kliknięcia w przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” – Klient
ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru. W tym celu
należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami
dostępnymi na stronie.
5.
Po podaniu przez Klienta korzystającego ze
sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie
podsumowanie złożonego zamówienia. Podsumowanie zamówienia będzie zawierać
informacje dotyczące:
1.
przedmiotu zamówienia,
2.
jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych
produktów oraz usług, w tym szczegółowych kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów
wynikających z oferty sklepu,
3.
wybranej metody płatności,
4.
wybranego sposobu dostawy,
5.
czasu dostawy,
6.
przyznanych bonusów i rabatów;
7.
informacji o czasie realizacji zamówienia.
6.
W celu wysłania Zamówienia konieczne jest
podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie
przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
7.
Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi
oświadczenie woli zawarcia z przedsiębiorcą umowy sprzedaży, zgodnie z
treścią Regulaminu.
8.
Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje
wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie zamówienia która zawiera ostateczne
potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
9.
Umowę traktuje się za zawartą z momentem
otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
10. Umowa zawierana jest w języku polskim. Utrwalenie,
zabezpieczenie i udostępnienie danych Zamówienia oraz ogólnych warunków
(Regulamin sklepu internetowego) następuje za pośrednictwem poczty
elektronicznej.
5.
Dostawa
1.
Dostawa Towarów odbywa się na obszarze
Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w
trakcie składania Zamówienia.
2.
Dostawa zamówionych Towarów odbywa się
przesyłką kurierską lub transportem własnym sklepu. Koszty dostawy uzależnione
są od zamawianych w sklepie towarów i zawsze są szczegółowo wskazane na karcie
produktu oraz w naszym cenniku usług pod adresem https://alekotly.pl/Wysylka-cterms-pol-14.html
Koszty dostawy zostaną również wskazane w momencie składania Zamówienia.
3.
Termin realizacji dostawy wynosi od 3 do 45 dni
roboczych licząc od dnia wysłania przez Klienta Zamówienia. Czas realizacji zamówienia
jest przypisany do każdego produktu i można go sprawdzić na karcie produktu pod
linkiem „Sprawdź czasy i koszty wysyłki”.
6.
Ceny i metody płatności
1.
Ceny Towarów podawane są w złotych
polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
2.
Klient ma możliwość uiszczenia zapłaty
ceny:
1.
przelewem na numer konta bankowego mBank
30 1140 2004 0000 3802 7935 2059,
2.
płatnością za pośrednictwem banków współpracujących
z operatorem płatności elektronicznych;
3.
kartą płatniczą Visa, Master Card;
4.
w formie rat oferowanych przez Santander
Bank oraz Credit Agricole.
1.
Prawo do odstąpienia od umowy
1.
Klientowi, który jest Konsumentem
przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia od umowy. Konsument ma prawo
odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek
przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni w którym
weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba
trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie
ostatniej partii lub części.
2.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od
umowy, muszą Państwo poinformować nas listownie na adres AleKotły.pl –
Paweł Dynia, Zatom 27, 73-220 Zatom, telefonicznie pod numer telefonu 513 330 233
lub drogą mailową na adres bok@alekotly.pl o swojej decyzji o
odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia.
3.
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza
odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Mogą
Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub
jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej
stronie internetowej https://alekotly.pl/returns-open.php.
Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy
Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy
na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).
4.
Aby zachować termin do odstąpienia od
umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania
przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy.
2.
Skutki odstąpienia od umowy
1.
W przypadku odstąpienia od niniejszej
umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty
dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego
przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie
później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji
o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy
przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte
w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne
rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z
tym zwrotem.
Możemy wstrzymać się ze
zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam
dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Odbierzemy rzecz lub prosimy
odesłać lub przekazać nam rzecz na adres Zatom 27, 73-220 Zatom niezwłocznie, a
w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas
Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą
Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
Będą Państwo musieli
ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy: w wysokości 199 zł brutto. Odpowiadają
Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w
sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania rzeczy.
3.
Reklamacje dotyczące Towarów
1.
Przedsiębiorca Paweł Dynia jako
sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem w rozumieniu art. 22 Kodeksu
Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym,
w szczególności w art. 556 oraz art. 556- 556 i kolejnych Kodeksu
Cywilnego.
2.
Reklamacje, wynikające z naruszenia praw
gwarantowanych ustawowo lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy
kierować na adres reklamacje@alekotly.pl.
Sprzedawca zobowiązuje się do
rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni roboczych od momentu
wpłynięcia sprawy.
3.
Sprzedawca nie jest producentem towarów.
Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na
warunkach oraz przez okres wskazany w dostarczonej z urządzeniem karcie
gwarancyjnej. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient
może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym
serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.
4.
Reklamacje w zakresie świadczenia usług
drogą elektroniczną.
1.
Sklep internetowy podejmuje działania w
celu zapewnienia w pełni poprawnego działania serwisu i stron internetowych
sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i
zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości
techniczne zgłoszone przez Klientów.
2.
Nieprawidłowości związane z
funkcjonowaniem serwisu i stron internetowych sklepu, Klient może zgłaszać
pisemnie na adres: Zatom 27, 73-220 Zatom z dopiskiem Paweł Dynia –
AleKotły.pl lub mailowo pod adres bok@alekotly.pl lub przy
użyciu formularza kontaktowego.
3.
W reklamacji Klient powinien opisać rodzaj
i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
5.
Rozstrzyganie sporów i postanowienia
końcowe
1.
Klient, który jest Konsumentem, może w
razie zainteresowania skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń. Spory dotyczące zakupów internetowych można
rozwiązać w drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami
Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim
Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z innych
metod pozasądowego rozwiązywania sporów i np. złożyć swoją skargę za
pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
2.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym
Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o
świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa
polskiego.